[2019-08-26] I vilket Erik och Jesper pratar om tre situationer då de goda avsikterna att informera kan få motsatt effekt; det vill säga resultera i en mottagare som blir negativt inställd till tjänsten eller produkten.

  1. Oprofessionalitet. Små språkmissar ger signaler om en avsändare som inte har bryr sig om detaljer. Går det att lita på att en sådan avsändare gör ett bra jobb?
  2. Fokus. Avsändaren lyfter fram fel eller för mycket information.
  3. Pladder. Tron på att mottagaren behöver information och förklaring kring saker som inte behöver förklaras. Även kallat corporate bullshit.

Lyssna direkt:

Ladda ner som mp3

AVSNITTETS LÄNKAR
Vi hänvisar till avsnitt 103. Storytelling. Följ Erik och Jesper på Twitter och använd gärna hashtaggen #Mediespanarna för att kommentera avsnittet.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *