[2018-06-21] I vilket Mediespanarna diskuterar gränserna mellan propaganda, PR och marknadsföring.
Lyssna direkt:
AVSNITTETS LÄNKAR
Tack till Peder Letell för tipset. Läs artikeln som diskuteras: Organized Persuasive Communication: A new conceptual framework for research on public relations, propaganda and promotional culture. Följ Erik och Jesper på Twitter och använd gärna hashtaggen #Mediespanarna för att kommentera avsnittet.
Hej! Jag skulle välkomna en diskussion om clickbait-samhället! Jag börjar känna att media är det största hotet mot demokratin i sin jakt på klick och pengar. Det rimmar väldigt väl med t ex SDs strategier när medierna hugger som pirayor på deras skandaler och rasistiska uttalanden och det sker på bekostnad av att skriva seriöst om innehållet i politiken. I ABs ledarpodd Åsiktskorridoren, konstaterades att inte ens de, vars arbete ändå är att följa och rapportera om utvecklingen i politiken, vet vilka som är SDs representanter för t ex vård- eller skolfrågor – hur ska då gemene väljare ha det?
Ett mycket bra förslag. Jag klistrar in detta i vår planering. Vi har några sommaravsnitt framför oss, men ska nog hinna klämma in det innan höstens val.